Pojun ristiäiset on lauantaina, hän saa vihdoin ja viimein virallisesti nimensä. Kaikkihan nyt tietää mikä hänestä tulee, mä en oikein osaa/ole ees nähnyt aiheelliseksi salata sitä. Mitä turhaan! En mä Ronjankaan nimeä salassa pitänyt, en vaan heti ollut varma onko tyttö Ronja mut kyllähän se oli ilmiselvä Ronja. Niinkun meidän poitsu on ihan Rasmus ;) Vähän piti kyllä potsun nimeä sulatella enemmän, nyt olen viimeiset viikot jo itsekin kutsunut häntä Rasmukseksi.

Mitäs meinasin laittaa tarjolle juhliin? Jaa-a. Ainakin voileipäkakkuja (huoh!) niin monet niitä odottaa (ja isäni tuumas että ei tule juhlia ellei ole voileipäkakkua pöydässä!). Kokeilin Ronjan synttäreille voileipäkakkupiirakkaa, jonka bongasin tietenkin Kinuskikissan sivuilta, oli oikein hyvää ja erilaista ja niin helppoa tehdä! Enhän minä siitä kuvaa muistanut kaiken hälinän keskellä ottaa, mutta Kinuskikissan sivuiltahan sellanen löytyy (http://www.kinuskikissa.fi) Kannattaa ehdottomasti kokeilla, ainakin meillä se meni kaupan! En tiedä riittäisikö suolasiseksi pelkästään kakut? Vai tarviiko sinne jotain muutakin tehdä? Siinä tapauksessa mietin rieskarullia.. Mut katotaan nyt minkä kokoiset kakuista ensiksi tulee ;)

Mä enemmän tykkään tehdä kaikkea makeeta, vaikka suolaiset on helpompaa usemmiten tehdä niin silti makeat voittaa aina mun sydämmen. Ja niihin panostankin ihan eri tavalla! Nyt meinasin alunperin jättää täytekakun kokonaan pois ristiäisistä mutta äitini oli sitä mieltä että sinne vois edes pienen tehdä. Joten tehdään tehdään! Pätkismoussea ajattelin laittaa väliin ja jotain raikasta, tyyliin vadelma/-tai mansikkarahkamoussee tms. Jos20150320_141635.jpg pelkästään pätkismoussea sinne laittaa niin pelkään et siitä tulee liian raskas, joten jotain raikkaampaa täytyy kehitellä! Mulla vaan tahtoo mennä kaikki tämmöiset suunnitelut siihen että pyörin kaupassa ympyrää ja mietin siellä pääni puhki mikä sopii mihinkin, sit saattaakin koko kakku mennä uusiks.. Haha. Katsotaan siis mitä siitä tulee!

Juustokakkua meinasin kanssa tehdä, tällä kertaa kinderjuustokakkua. Sitä kokielin Turussa ja oli menestys joten ehdottomasti täytyy tehdä nytkin niin pääsee kaikki muutkin maistamaan. Ohjeen löysin jostain netistä ja sovelsin siitä omanlaisen version. Mä oon huono tekemään ohjeitten mukaan, aina täytyy jotain kikkailla.

En tiiä riittäisikö nuo tarjottavat? Voileipäkakut, täytekakku ja juustokakku. Vai pitäiskö tehdä pullia ja jotain suolaista vielä? Ei meitä kuitenkaan tule kun joku 20hlöä. Ja aina näistä juhlista meinaa jäädä jonkin verran yli ja sehän ei ole hyvä että itse syö kaikki herkut mitä yli jää. Voi kun olisikin helppoa kun ne ei maistuisi ja leipoisi aina vaan semmosia muitten iloksi! Pyhh, eheii. Kyllä tälle herkkusuulle maistuu, liiankin hyvin!

Niin joo, tennareita kokeilin taas eilen. Kaikki alkoi hyvin ja olin tyytyväinen siihen asti kunnes pikkumies ilmoitti että on hereillä. Nukkui sen puolituntia kun itse ajattelin että nukkuu nyt varmaan kunnolla kun oli hereillä niin paljon ennen.. Nooo, aina ei mee niinku haluaa. Tennarit lensi roskiin. Uus yritys tänään, ehkä, jos aika riittää!